Wednesday, August 8, 2012

Jerangkap Hati

Berlalu satu plot pemusnah dalam diri
ada subplot yang terbit dengan sewenangnya
membina cerita yang hanya diri memahami
maki caci kesat tangis jadi inti
kau marah kau gila
kau hilang kau mati
kau alpa kau sengsara
subplot menarik dendam sampai esok
mencanang hitam dalam siulan onar bahasa

Terbit lagi cerita pemusnah
mengadu domba antara jiwa
manusia yang alah dengan terkejut minda
sentiasa mahukan cinta
tanpa sedar hilang dalam gelap rasa ingin tahu
berdentum lagi persoalan
memulang cebis hancur hati
bergelombang lagi amarah
seantero daerah makin gelap
berkabung!

mohon mega hitam itu berlalu
mohon awan tegar permintaan ini
mohon siapa saja hilangkan aku
mohon aku mohon kamu mohon semuanya
mohon beri satu lapis rasa lagi pada aku untuk rasa indah
mohon aku
mohon sungguh!

bila rasa tiada rasa
bila tangis tiada air mata
bila amarah tinggal sesal
bila aku tinggal kejung jasad
...terperangkap...

No comments:

Post a Comment