Tuesday, November 20, 2012

Siapa Kamu

Dia berdiri disini
menanti senyuman itu
yang mengganggu sebulan lalu

saban hari senyuman itu bagai hilang mungkin kerana rasa kian hilang sama seirama
tak mengapa
katakanlah hati kian membenci
katakanlah hati kian menjauh
tiada ego dan kompromi dalam menyampaikan apa yang kamu rasa
dia diam mendengar

ini diriku
berlumut dengan noda
kian dibasuh dan direndam dengan zamzam
berdoa supaya menyinar bagai putih bayi
berdoa agar tiada cela dan tiada nista yang melekap dan abadi

kau sedar kenyataan itu
dan aku cuba bersihkan segalanya dalam hatiku
mengapa kau melarikan pandangan jika kau tidak kotakan kata
mengapa?

jangan risau aku bukan mereka yang menuntut segala hak
pernah diluahkan kata aku akan mendengar
jika ini bukan milik aku
aku sedar dan redha

agak transperansi kata malam ini
maaf aku tak mampu luah pada kamu
takut dan tak punyai sebarang kuasa seperti selalu
aku kian kerdil dan terhapus
jadi sebelum aku menghapus segala rasa yang ada tumbuh
jujur pada aku

siapa kamu dan siapa aku dalam perhubungan ini?

No comments:

Post a Comment