Thursday, August 7, 2014

kemanisan jujur

Berbondong perkataan boleh aku himpun hanya untuk jadikan bukti apa yang aku rasa
Apa yang dia rasa juga

Dia mencari aku juga dalam pencarian
Apa yang dicari tidak diketahui
Mungkin dia tahu
Mungkin aku tahu
Tapi hati ini tahu ia masih kabur

Senyum jiwa tak janji apa apa
Harapan palsu walau dilihat nekad menjadi nyata
Soalan demi jawapan masih dalam tingkat pemilihan

Jalan mula sudah dipertengahan
Jalan akhir masih dihadapan
Berpaling semula dia kalah
Berpaling pergi aku kalah
Aturan diolah lalu gerak formasi hati berubah

Niatku kalut niatnya teratur
Tapi masih dipertengahan
Persimpangan atau jalan mati
Hanya dia
Hanya aku
Yang tahu tiada sangsi
Hati setia menemani

dan aku membiar diri berdiri disini
Gerak ku terhenti
Teruskan pencarianmu
Doaku dia tak henti selagi tiada yang berganti
Kutemani sampai nafas akhir

Seikhlas hati dan jiwa

No comments:

Post a Comment