Tuesday, March 10, 2015

00.00am Tuesday

'bagai antara neraka dan syurga'
'aku diberi pilihan antara kamu dan aku'
'mampukah aku memilih yang terbaik?'
'tanpa melukakan aku dan aku tanpa kamu?'

hati ini tiba tiba
jadi lapang
lain katanya
lubang hitam ada bahagian kambus
timbul daging memenuh jiwa

ya
luka itu diubati
tak kejap
tak utuh
ia masih rapuh

jangan dilontar kuat rasa apa apa
jangan

ah apa ini?

ketenangan dalam memilih yang menjerut leher
bakal jerut
kalau hati tak mahu terima kali ini

ish
jangan
lihat sana
dia tiada apa
terus hadap hidup
malah bahagia dengan doa termakbul satu satu

Tuhan kasih dia
kasih dia besar pemeluk alam

jadi kamu
bikin Tuhan peluk kamu juga
perlu begitu sepatutnya juga?

ambik satu perkataan
pegang
esok ingat jangan lepas ia selagi lihat dia bahagia
lepas hanya bila dia derita

oh lupa

apa perkataan kamu pilih?
berantai?

apa dia?

Aku, Wan Azuraina cintakan ...
namun ...tak cintakan aku.

jangan risau aku masih senyum selamanya.
akan aku tampal ia didinding biar jatuh mereput dan hilang seperti rasa ini ku harap ia bakal hilang juga.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment