Wednesday, October 8, 2014

sawan soalan

apa kata kalau kita tukar hidup barang seminit
supaya aku dapat semua jawapan
mungkin
jawapan tentang mengapa dan apa..

berapa kali aku cuba gali dan gali tentang rasa dan jiwa
ah! berapa kali aku cuba untuk memahami
semua yang ada depan mata tentang kamu

bila menyendiri dan melarikan diri dari aku
pejam mata ini
dan semuanya diharap berlalu
tanpa perlu toleh lagi

aku berjaya hapus kamu dari depan pandangan
tapi diigauan mimpi
kau tetap hadir menggila
nyah dari segalanya kalau benar kamu tak mahu aku
ah! bodoh
kamu memang tak mahu
bukan takat sejilid cerita
malah sehelai muka cerita sahaja pun kamu tak mahu

persetankan segala
jiwa kacau dek kusut sementara
kau diam
kau hilang
memang itu yang kau mahu

jadi doa kita sama sama hilang
buat selamanya

No comments:

Post a Comment