Saturday, November 29, 2014

andai kau tahu

Andai kau tahu
Malamku sentiasa dingin membeku
Tulus fikiran aku terjerumus dalam sepi
Kuntum perkataan dan perasaan hilang
Berganti hari dan minggu
Persoalan datang
"Apa aku kini kian bersedia jauh dari kamu?"

Kongsi rasa dengan manusia lain
Belum pasti apa aku rasa ini benar

Andai kau tahu
Siangku berpalit pelbagai rasa dan gundah
Tak seindah bila kau didepan mata
Kalungan noda tanya hanya sia sia
Jawapan pasti aku kian hilang
Rasa seperti semalam
"Apa aku memang sudah sedia?"

Jadi aku liha semula
Mungkin terlalu kuat mahu jadi jahat
Perempuan jahat yang tahu berdikari
Perempuan jahat yang tak perlu rasa dikasihi
Perempuan jahat yang hilang rasa cinta kerana insan itu tak sudi


Kuat hati tepis segala
Bila mahu taip jujurnya
Aku buang dengan segera
Hadap realiti
Insan itu bukan aku punya
Insan itu bukan aku punya
Insan itu bukan aku punya

Ah!
Ada cebis rasa ngilu pada hati
Sakitkah?

Cepat henti
Jangan taip lagi
Kita cuba perlahan lahan
Esok kita pasti dapat terima hakikat

No comments:

Post a Comment