Saturday, December 27, 2014

Rahsia terakhir

Mungkin semua orang tahu
Mengetahui bahawa aku cinta akan kamu
Mencintaimu lebih dari segalanya
Namun demikian,
Aku hanya seorang yang gagal

Segagalnya aku mencapai apa yang dihajati hati
Dihajati diri dan semua berakhir dengan kosong

Kemudian
Hari ini aku mengetahui sesuatu
Bahawa cinta yang aku kejar tiada nama dari mula
Malah tiada akhir nya juga

Kemudian
Mengetahui bahawa aku gagal dari titik mula
Mengetahui segalanya bukan milik aku

Kemudian
Merumuskan satu perjalanan yang sia sia semata

Malam ini
Disisi kamu yang terlena tiba tiba
Aku bagai mahu mengucup dahimu
Ucap kata selamat tinggal buat selamanya

Kemudian
Menjauh dengan selayaknya

Malam ini
Malam terakhir aku tatap kamu
Malam terakhir aku kata aku cinta kamu

Kemudian
Akan berakhirlah segala cerita aku

Seadanya.

Rahsia aku yang terakhir:

 aku bukan bebanan untuk kamu. Sakit aku ditanggung aku bukan kamu atau mereka. Jadi hidup kamu baik baik. Semoga dapat cinta yang kamu hajati.

Kadang aku iri. Mungkin tiada yang doa buat aku jadi lah aku hidupnya kudus cinta. Tidak seperti dia yang selalu kamu doakan maka segala indah dihadapinya...

Our story end.

No comments:

Post a Comment