Wednesday, January 21, 2015

esok?

Apa yang ada untuk esok ?

Pemilihan
Rusuhan hati
Keluhan runtun jiwa celaru
atau
Sama seperti hari hari semalam
...semua yang tertulis di atas

Aku
Tak utuh berdiri sendiri
Perlu satu nyawa lagi
Tampung aku disisi rusuk
Tak begitu berakal
Yang selalu ada pengaruh jahat
Oleh 9 nafsuku
Perlu dibimbing 9 akalmu
Agar dilentur elok
Dibimbing telus
Rohani dan jauhari

Aku
Berfikir untuk hari ini
Hari esok
Dan sepuluh tahun lagi
Tanpa henti
Niat
Harapan
Walau nampak palsu
Walau bertulis mimpi
Tetapi tetap mahu dikecapi
Biar sulit
Biar bersimpul soalan
Lelah derai derap satu persatu
Tertinggal jawapan

Aku
Sudah suluhkan
10 perkara kepincangan ku
10 perkara kesulitan ku
10 perkara yang aku ragu
Tahu dan mengetahui
Tak mampu cari dan gali
Apa lagi untuk melayakkan diri
Dalam taruhan perolehi satu nyawa lagi

Apa rumusan Tuhan untuk aku?
Ditinggal kamu
Ditemani sepi?

No comments:

Post a Comment