Saturday, August 6, 2011

Adakah kau sanggup?

Kau menafikan jalan aku yang hanya sendiri
Sendiri bukan bermakna aku tiada sesiapa
Sendiri yang hanya bersamaan aku kekurangan huluran sapaan
Sendiri yang hanya bersamaan hidupku penuh dengan kegusaran?
Sendiri yang jika akhir cerita aku sentiasa sedar aku tiada jumpa jawapan

Kau menidakkan fakta nyata perasaan
Perasaan titik benar persimpangan
Perasaan tentang apa jadi apa perlu
Perasaan tentang kekecewaan penindasan jiwa
Perasaan perasaan perasaan yang sebenarnya tidak punya sebarang pesanan

Aku sanggup jadi begini?
Aku sanggup memilih ini?
Aku sanggup memutar soalan ini?

Yang akhir kau menang dan merdeka
Sedangkan cerita tamat hanya sebelum itu?

Satu jeritan kecewa maka boleh jadi jeritan bahagia?
Hebatkah kau untuk menormalkan satu sisi rusuk yang tiada empunya
Atau boleh dikata hilang tuannya?

Adakah kau sanggup?

10:24pm, Saturday, 6 August, 2011

No comments:

Post a Comment