Wednesday, August 3, 2011

Cinta Tiga Langit

Bumi ditengah atas bawahnya berlapis
Aku ditengah kiri dan kanan mengapit

Kau kata cinta itu selamanya
Tapi kau ulit dengan berjuta penafiannya
Gubahan bahasa yang tak pernah sama
Mahu aku fahami yang kau cinta tapi kau tiada daya
Aku telan kisah terlarang
Aku ulas jadi yang tersusun seindah karangan

Bumi ditengah bukan selalu biru langitnya
Aku ditengah bukan selalu cerah harinya

Kau kata aku ada buat kau bahagia
Tapi kau hitung segala hari bila aku ada
Kau tak endah andai aku tiada
Bila jatuh kau meraung sakit
Tak mahu pertahan aku yang satu mereka yang bertiga
Dan aku bangunkan kau seperti megharap ini yang terakhir
Tapi akhir aku yang tiada tanda

Bumi ditengah punya banyak nyawa
Aku ditengah punya satu jiwa

Menghitung segala tangis
Bagai ini yang kesepuluh juta kali
Aku keringkan keringat dan memori
Biar reput dibawa angin tawa senada
Putus nyawa putus pegangan
Putus jiwa putus segala

Dan aku berlalu ditengah bumi
yang atas dan bawahnya berlapis langit dan tanah
menelan jasad dan maya hari hariku!

07:11pm, Wednesday, 3 Aug, 11

No comments:

Post a Comment