Tuesday, November 16, 2010

melankolik kayangan dalam lautan

layanglayangdikayangan
01:31pm
16 November 2010

orang kata aku masih pejam mata

mana mungkin mata aku buta?
telinga aku tuli
dengan kata dan cerita
menjadi sumbang
dari arah jauh
disebalik awan komulunimbus!

Oh! cahaya itu makin terang!

tak perasankah kau?
bagi aku ia masih kelam?
udaranya termendap dalam ruang

orang kata aku kaku

mana mungkin tubuh aku lumpuh?
tangan kaki kudung
dengan gerak langkah
dan perjalanan yang sumbang
dari arah sini, depan dan belakang

tak lupa beban diatas
lantas terjatuh terduduk
keliling angin memutar
menghimpit pemikiran

oh! nadi ditukar ganti
akal disalur angin
segar bagai pusingan baru
tujuh lautan
tujuh lapis kayangan

tapi pantai aku masih begini
tiada pasir
tiada pulau

hanya aku
tandusnya hati..


No comments:

Post a Comment