Sunday, April 7, 2013

Asmara Hitam

apa yang hadir dalam benakku akan kugunakan untuk menyampaikan rasa sejujur mungkin
walau hari ini esok atau lusa kesudahannya belum pasti dimana letak,

bicara lagi.

satu tempoh masa bukan pengukur segala apa yang aku rasa
satu kelip mata bukan pengukur nyata jalan yang aku harus lalui
jadi izin aku sempurnakan perjalanan ini
dengan asmara hitam jika tiada warna lain yang akan menemaniku
sulit untuk dibicarakan namun aku tahu
kau akan mengerti
dan faham!

apa yang aku ujarkan malam ini
aku hanya perlukan kamu
walau petang tadi, pagi tadi. ya. siang tadi aku punya jalan yang indah
tapi tiba saja malam
laluanku kelam dan aku perlukan kamu sebagai peneman

seperti yang kau pernah ujarkan

kau bintang dan aku akan mula bercahaya disisimu!


No comments:

Post a Comment