Sunday, April 28, 2013

bila

suka.
ya. aku suka dia.tak perlu susah untuk suka dia. hanya suka.

ya. aku suka. dari setiap tutur.
dari setiap senyuman.
dari setiap apa yang yang dia buat seharian bersamanya.

ya. aku suka.
jangan salah anggap bila aku kata aku suka.

bila.

dia sambut tangan aku yang kian jatuh dalam tekanan pekerjaan seharian
dia senyum dan bawa aku dalam dakapan mesra tawanya
dia kucupkan kata rawak yang humor untuk lihat ku sedar dalam jaga
dia beri ucapan alasan yang menangkan aku
dia

bila dia

palitkan aku dengan rasa bahagia

ya.

bila aku rasa bahagia. ia bahagia.
dapat aku cari lain makna? tiada. warna langit kian berubah bila dia ada.
selesa. tenang. damai.

tapi aku tak mampu tahu

bila

dia akan berlalu dari khayalanku
dia membawa cerita bersama sejauhnya
tapi tekadku satu

aku akan cuba menjejakinya

kerana cahaya bahagia itu bagai ada padanya.
walaupun akan ada siapa yang lain turut mengejarnya...

-kejoraku bersatu-search-

No comments:

Post a Comment